Ételek, melyek segítik a fogyást

Tojás– A tojás elég magas kalória tartalmú, ha ezen szeretnél élni, ezért kevés fogyókúrás étrendben szerepel, de egy tojás reggelire főtten, némi zöldséggel, hogy jól lakj, remek fehérje bomba, és indítja a napodat. A fehérjék nem változtatják olyan hirtelen vércukor szintet, mint a szénhidrátok, ezért sokkal tovább biztosítanak teltség érzetet.

Bab– A bab, amellett, hogy szintén fehérje forrás, emésztőrendszeri hormonhoz hasonló anyagot tartalmaz. A bab természetes étvágycsökkentő, és csökkenti a koleszterin szintet is. Emellett magas rost tartalma miatt remek fogyókúrás alaptáplálék.

Saláta– A saláta remek ballaszt, ebből annyit ehetsz, amennyit a szemed, szád kíván, nem fog a fogyás ellen tenni. A saláta alacsony kalória tartalmú, de maga rost aránya miatt hamar okoz teltség érzetet, ezért kevesebbet kívánsz majd a főételből. A saláta az egészséged szempontjából is üdvös dolog, mert nagyon sok klorofilt tartalmaz, melyek lúgosítják testedet. A lúgosítás pedig mind a fogyásnak, mind az egészségednek és szépségednek nagyon jót tesz.

Zöld tea– A zöld teát nagyon sok fogyással kapcsolatos cikkben és könyvben megtalálod. Általában sokkal jobban szeretik, mint a feketét, mert nincsen megégetve, hanem a friss levelek vannak csak leszárítva, ezért az antioxodáns hatás sokkal magasabb. A zöld teában található fogyást elősegítő anyag, a közhiedelemmel ellentétben nem a koffein, hanem a katekin nevű antioxidáns. A katekingyorsítja az anyagcserét és a zsírégetést, valamint csökkenti az úgynevezett rossz koleszterinszintet is (LDL). A zöld tea enyhe hashajtó, ezért nagyon jót tesz azoknak, akiknek nem csak a kötőszövetében, hanem a beleiben is vannak lerakódások. Látványos körméret csökkenést lehet elérni a zöld tea rendszeres fogyasztásával.

Körte–  A körte most szezonális, ne hagyd ki! Egy közepes méretű körtében kb. 6 gramm rost található, ezzel vezeti a rostban gazdag és mindenki számára elérhető fogyasztó hatású és egészséges ételek listáját. Az almában ennek a rostnak csupán fele van meg! A körtében és az almában pektin rostok vannak, melyek alacsony glikémiás indexűek, ezért hosszan elhúzódó vércukor szintet eredményeznek, és nem leszel éhes. Akinek stabilan áll a vércukor szintje, könnyedén le tud mondani az étkezések közötti nasiról, mely a fogyás szempontjából nem elhanyagolható tényező.

Leves– Ha éhes vagy egyél levest! Ezt már nagymamám is mondta. A fogyókúra szemszögéből nézve a dolgot, egy kis rost, egy kis husi, és sok-sok lé, mely eltelít, ez a leves. Estére egy leves és irány az alvás, melegíti a gyomrot, jót tesz az emésztésnek, reggelre pár centivel már kisebbek is vagyunk. A leves nem fogyaszt, de tehermentesíti a beleket, és nem okoz újabb lerakódást. A fogyókúra után szinten tartásnak első osztályú.

Grapefruit– Étkezések előtt vagy helyett egy grapefruit vagy az abból készült gyümölcslé fogyasztása, jelentősen elősegíti a fogyást. A grapefruit kesernyés íze javítja a máj funkciót, és ezáltal a fogyás során előállt méregtelenítést gyorsítja. A grapefruit nem hogy nem emeli, hanem csökkenti a vércukor szintet, ezért kis mértékben nagyon jó, nagy mértékben viszont éhséget okoz.

Magas rosttartalmú gabonafélék– Kutatások bizonyítják, hogy jelentősen csökkentheti az étvágyát, ha a reggelt egy tál gabonapehellyel, lehetőleg rizs, vagy kukorica, vagy tönkölybúza pehellyel indítja. nem javaslom a zabot, mert az nagyon rosszul emészthető, megterheli, kitágíthatja a beleket, és ezáltal növelheti a has körméretét. A fent említett pelyhek sok energiát tartalmaznak, melyeket könnyedén felt tud tárni testünk, hosszú távon nem éhezünk meg, és rengeteg energiát adnak. Legyen ez a fogyókúrád alaptápláléka, fogyaszd reggelire.