A fogyás alapjai

Vannak olyan változtatások az életedben, amiket mindenképp eszközölnöd kell a fogyás érdekében. Mondhatod felőlem, hogy „na ezt nem”, meg „ezt kihagyjuk”, de akkor nem garantált az eredmény sem. Ezekben az alapvető dolgokban nincs kompromisszum. Nélkülük ugyanis nem megy a fogyás, vagy csak nehezen, kínszenvedéssel. Ha kitartasz amellett, hogy kitartó leszel J, a biztos fogyás az ajándékod. Fontos, hogy új életed ne csak a kívánt testsúlyodig tartson, hanem egész életen át. Fontos, hogy megtaláld azokat az ételeket és életviteli tippeket, amiket kedvelsz és tudsz tartani hosszabb távon is.

Kérlek ezt ne úgy fogd fel, mint egy utált tevékenységet, amit meg kell tenni, hanem próbáld egészségedet és szépségedet szemlélni. Amikor majd leszoksz a gyorséttermi illetve agyonízesített műanyag ételekről, meg fogod érezni az ételek valódi ízét, amihez utána ragaszkodni fogsz. Az elején nehéz, mert íztelennek tűnhetnek az egészséges ételek, de idővel, amint kiürül testedből a sok méreganyag vágyni fogsz rájuk. Ehhez, kezdő emelkedőhöz, kell bizony az akaraterő!

Reggeli

Alapvető kritérium a diétánál az, hogy reggelizel, valamit ami tápláló, alacsony kalória tartalmú és remekül szívja a gyomorsavat. A reggeli ugyanis energiával lát el a nap hátralévő részében és ezt el is használod, így nem kell attól tartani, hogy elhízol tőle.

Ne várd meg míg farkas éhes leszel

Napközben 3 óránként étkezni kell egy kicsit. Nincs értelme éhezni, bár ezt minden nő kipróbálja egyszer,  aztán rájön, hogy utána úgyis ötször annyit fog enni, mint egyébként. Ezért kell sokszor kisebb adagokat enni. Az anyagcseréd jobban fog pörögni, nem leszel éhes, nem kívánod meg a nassolnivalókat.

Folyadék

3-4 liter vizet mindenkinek meg kellene innia egy nap. Nemcsak azoknak, akik diétáznak, de mindenkinek. Emberi szükséglet, hiszen a test csaknem 70%-a víz. A méreganyagok eltávolításában is segít. Ha nincs mi kimossa a lefogyott zsírpárnákból felszabaduló mérgeket tested nem fogja azokat bontani. A zsírpárnák egyfajta méreganyag megkötőként is szerepelnek testünk készletében. Segíts neki! Fontos azonban, hogy étkezés előtt és után 30 perccel nem iszunk!

Gyümölcs

A gyümölcsökben található gyümölcscukor könnyebben bontódik le mint a répa vagy nád cukor, ezért ha nassolni szeretnél gyümölcs! Étkezéstől függetlenül délután 15 óráig fogyaszthatsz igény szerinti mennyiségben.

Mozgás

Bár a fogyókúra szempontjából szerintem az étkezés alapvető, fontos, hogy elkezdj mozogni, is hiszen valahogyan meg kell növelni a kalória felhasznállást. Ha ez eddig megvolt és nem fogytál, akkor az étrendedben volt a hiba. A mozgás azért is fontos, mert a diétával leadott zsír helyére jó lenne, ha feszes izomzat kerülne és nem lógó bőr. Ráadásul a sport növeli az anyagcserét, fokozza a vérkeringést, sőt oldja a stresszt, ezért nagyon fontos, hogy olyan sportot válassz amit szeretsz. Mozogni örömmel menj, ne azért mert kell! Természetesen vannak a fogyást elősegítő mozgásformák, melyek speciális gépeket takarnak, de utána a fenntartás érdekében szeretett sportot kell választani.

Türelem

Ne akarj másnap modellalkatú bombázóként ébredni. A fogyáshoz rengeteg türelem kell. Ha készen állsz a valódi és tartós fogyásra, ezzel nem lehet gond, hiszen időd rengeteg van. Úgy számold, hogy heti fél-1 kg fogyás az, ami rendben van (persze extra nagy túlsúlynál ez lehet több). Az első napokban fogyhatsz többet, de ez úgyis csak víz lesz, amit a kevesebb bevitt táplálék már nem köt meg. Szerintem fogyásodat legegyszerűbben ruháidon mérheted és nem a mérlegen, a mérleg néha csal!

Folytatás következik