Fogyás Vércsoport diétával

 

"A túlsúly őseink számára ismeretlen volt..”

dr. Peter J. D'Adamo

A vércsoport diéta és a fogyás, vagy eredeti karcsúságunk előcsalogatása

Adamo doktor betegei gyógyítását különböző diétákkal egészítette ki és azt tapasztalta, hogy ugyanarra a diétára az emberek különbözőképpen reagálnak. Ennek okát kutatva jött rá arra, hogy alapvetően a különböző vércsoportok képezik az egyes étrendi diétákra adott eltérő reakciók alapját.

A vércsoport egy olyan meghatározása az emberi vérnek, mely a különböző vértípusokat a bennük megtalálható fehérjék alapján kategorizálja. Ezért a rendszerértKarl Landsteiner a XX. század elején, Nobel-díjat kapott.

 

A vércsoportok kialakulása – karcsú alakunk ősi eredete

Az evolúció során az éghajlat, a vándorlás, valamint az elfogható, fellelhető táplálék változásai miatt, állandóan alkalmazkodnunk kellett az új feltételekhez és környezethez, ami új fehérje összetételek, tehát új vércsoportok kialakulását eredményezte.

Számos diéta vagy étkezési terv (így a vércsoport diéta vagy ABO terv is) igaz, logikus és működőképes adatokra épül, melyek összhangban vannak a test igényeivel. Amennyiben megtaláljuk testünknek a könnyen emészthető, és hasznosítható táplálékokat, akkor szépek, karcsúak és egészségesek leszünk. Erre az elméletre alapozva a vércsoport szerinti táplálkozással igenis lehet fogyni.

Gyakran hallani olyan esetekről, ahol egy általánosan kialakított diéta mellett egyeseknek sikerül lefogyni, másoknak viszont nem csökkennek a kilóik. Ez valószínűleg összefüggésben van az adott diétába tartozó táplálékok jól, vagy rosszul emészthetőségéről az illető embernél. Amennyiben egy diéta olyan élelmiszereket tartalmaz, melyeket az adott személy remekül emészt, akkor számára ez egy megkönnyebbülés lesz, megszűnnek a pangó anyagok a belekben javul a belek perisztaltikája és összességében csökken a derék körmérete.

Amennyiben olyan élelmiszereket fogyasztunk melyek számunkra könnyedén emészthetőek, akkor testünk nem érzi majd magát éhesnek, és nem kívánunk lépten-nyomon valamit enni, nasizni. Leszokunk az étkezések közötti csipegetésről és karcsúbbak és egészségesebbek leszünk.

Vércsoport diéta; a fogyás tényezői

A vércsoport eltérő jellemzőinek köszönhetően, míg bizonyos tápanyagok jótékony hatással vannak az egyik vércsoportúak számára, hátrányosan hathatnak egy másik vércsoporthoz tartozó egyénekre.

Amikor az ember elkezd egészségesen, számára optimálisan (saját vércsoportjának megfelelően) táplálkozni, a fogyás (súlycsökkenés) csupán a test eredeti állapotába való visszaállításnak egyik mellékterméke lesz. Itt feltétlenül meg kell említenünk, hogy a test eredeti állapota nem feltétlenül mindenkinél a nádszálvékony, karcsú alak. Vannak olyan testalkatú személye, akiknél a genetikai csomag miatt a test eredeti állapota is dundibb. Ők is fognak fogyni a mostani súlyukhoz viszonyítva, mert náluk is természetesen kiürülnek a belek és a méreganyag raktárak is csökkennek az egész testfelületre nézve, de nem feltétlenül lesznek atléta alkatúak, bármilyen egészségesen is esznek.

A-B-O terv; vércsoport diéta, vércsoport táplálkozás, fogyás vércsoport szerint

A 0 vércsoportúaknakfontos a rendszeres húsfogyasztás, de ők sem ehetnek bűntetlenül minden húsfélét.

O-ás vércsoport - a hízás tényezői:

• búza (glutén), kukorica, veteménybab, fehérbab, lencse, káposzta, kelbimbó, karfiol, mustár.

O-ás vércsoport - a fogyás tényezői:

• tengeri hínár, tengeri halak, jódozott só, máj, vörös húsok, kelkáposzta, spenót, brokkoli.
 

Az A vércsoportnakinkább a gabonafélék, a zöldségek és gyümölcsök az előnyösek, ők a vegetáriánus táplálkozáshoz közelítenek.

A vércsoport - a hízás tényezői:

• húsfélék, tejtermékek, veteménybab, limabab, búza.

A vércsoport - a fogyás tényezői:

• növényi olajok, szójaételek, zöldségek, ananász.

A B szerencsés vércsoport a maga "vegyes" táplálkozásával.

B vércsoport - a hízás tényezői:

• kukorica, lencse, földimogyoró, szezámmag, hajdina, búza.

B vércsoport - a fogyás tényezői:

• zöldségek, húsfélék, tojás, alacsony zsírtartalmú tejtermékek, máj, édesgyökér tea.

Az AB is vegyes táplálkozású, de inkább a vegetarianizmushoz közelít.

AB vércsoport - a hízás tényezői:

• vörös húsok, veteménybab, limabab, magvak, kukorica, hajdina, búza.

AB vércsoport - a fogyás tényezői:

• tofu, tengeri halak, tejtermékek, zöld levelű zöldségek, tengeri hínár, ananász.

 

 0-ás vércsoport élelmiszerei, ha teljesen karcsúak akarunk lenni

 

A 0-s vércsoportúak nem jól tűrik a teljes kiőrlésű gabonaféléket, ezért ezeket teljesen ki kell hagyni az étrendjükből. A búzából készült ételek a legfőbb bűnösök ezen vércsoportúaknál az elhízásban. A búzacsírában található glutének zavarják az emésztési folyamataikat.

Kerülendők: kék sajt, brie, camembert, író, Cheddar, túró, Edami, ementáli, kecsketej, Gouda, parmezán, Ricotta, teljes tej, zsírtalan tej, minden fajta joghurt, kukorica olaj, földimogyoró olaj, kesudió, földimogyoró, pisztácia, mák, száraz fehérbab, lencse, kukoricapehely, kukoricaliszt, zabkorpa, zabliszt, búzakorpa, búzacsíra, fehér baget, durumbúza,  teljes kiőrlésű búzakenyér, búzakorpa sütemények, zabliszt, búzadara tészta, fehér liszt, avokádó, kínai káposzta, vöröskáposzta, fehér káposzta, karfiol, kukorica, padlizsán, gomba, mustár, fekete olajbogyó, kelbimbó, fehér burgonya, lucernahajtások,  fahéj, fehérbors, őrölt feketebors, szerecsendió, kukoricakeményítő, kukoricaszirup, vanília, alma-, balzsam- és borecet, ketchup, földi szeder, kókusz, sárgadinnye, narancs, rebarbara, eper, mandarin, lucerna, aloe, vörös lóhere, orbáncfű, eperlevél, presszó kávé, kóla, diétás üdítő, fekete tea, koffeinmentes tea, tömény szeszesital.

 Jótékony hatásúak: lenmagolaj, olívaolaj, tökmag, dió, aduke bab, azuki bab, pinto bab, fekete szemű borsó, articsóka, brokkoli, cikória, petrezselyem, fehérrépa, póréhagyma, gyermekláncfű, fokhagyma, kelkáposzta, piros paprika, édesburgonya, karalábé, vöröshagyma, spenót, mángold, paszternák, tök, friss- és szárított füge, aszalt szilva, szilva, petrezselyem, kurkuma, cayenne bors, alga, tengeri hínár, tyúkhúr, gyermekláncfű, görögszéna, gyömbér, komló, hárs, faeper, borsmenta, csipkebogyó,

A-s vércsoport élelmiszerei – a karcsúság titka

Az A vércsoportúak szervezete általában jól tolerálja  a gabonaféléket. A zöldségek fogyasztása a lehető legtermészetesebb formában nyersen, vagy párolva javasolt. A tofu fogyasztása is ajánlott. Az ecet fogyasztását lehetőleg kerülni kell, mert a savak irritálják a gyomornyálkahártyát. A szója alapú fűszerek (tamari, miso, szójaszósz) viszont nagyon jó hatásúak az A vércsoportúaknak. A vastartalmú ételek fogyasztása kifejezetten ajánlott részükre, ellenben a cukor és a csokoládé fogyasztása csak nagyon kis mennyiségben javasolható.

Kerülendők: száraz fehérbab, vörös bab,  búzacsíra, búzakorpa, hétmagos gabona, durumbúza,  búzakorpából készült sütemények, teljes kiőrlésű búzakenyér, fehér liszt, teljes őrlésű búzából készült liszt, kínai káposzta, fehér káposzta, vöröskáposzta, padlizsán, fekete olíva, zöldpaprika, piros paprika, édesburgonya, fehér burgonya, paradicsom, banán, kókusz, mangó, sárgadinnye, narancs, papaya, rebarbara, mandarin, kapribogyó, zselatin, fekete szemesbors, cayenne bors, őrölt bors, fehérborecet, almaecet, ketchup, majonéz, kukoricabajusz, vörös lóhere, rebarbara, sárga lórom, presszó kávé, kóla, diétás üdítő, fekete tea, tömény szeszesital.

 

Jótékony hatásúak: amaránt, hajdina, hajdinakása, szójalisztből készült kenyér, zabliszt, rizsliszt, brokkoli, sárgarépa, kelkáposzta, vöröshagyma, gyermekláncfű, fokhagyma, torma, karalábé, póréhagyma, fehérrépa, petrezselyem, paszternák, tök, spenót, mángold, articsóka, tofu, sárgabarack, földi szeder, áfonya, cseresznye, szárított- és friss füge, grapefruit, citrom, ananász, kék-, zöld-, aszalt szilva, gyömbér, fokhagyma, szójaszósz, miso, tamari, mustár, lucerna, aloe, bojtorján, kamilla, echinacea, görögszéna, gyömbér, ginzeng, zöld tea, galagonya, máriatövis, csipkebogyó, orbáncfű, szilfa, macskagyökér (valeriána), kávé, koffeinmetes kávé, zöld tea, vörösbor, friss tiszta víz, sárgabaracklé, sárgarépalé, zellerlé, fekete cseresznyelé, grapefruitlé, ananászlé, szilvalé, citromlé, kecske tej, ponty, szardínia, meggy, szilva, barack, áfonya, dió, ginzeng.

 B-s vércsoport élelmiszerei – karcsún B-sen

A B vércsoportú egyén a tejfogyasztó, és a leginkább hízékony a vércsoportok között, számára nagyon lényeges a napirend, a rendszeres alvás, és a gyakori testmozgás, ahhoz, hogy lefogyhasson és karcsú is maradhasson

Fogyás tényezői:

A B vércsoportúak számára a leghizlalóbb étel a kukorica, a hajdina, a lencse, a földimogyoró és a szezámmag. Ha átszoknak a vércsoportjuknak megfelelő étrendre, akkor a vércukorszintjük étkezés után is a normális értéken marad, mely amúgy rendkívül gyorsan ingadozik. A napi többszöri kis mennyiségű étkezéssel náluk az a probléma, hogy megzavarja a szervezet természetes éhségérzetét és egy idő után állandóan éhes lesz, ami nem igazán kedvező azoknak, akik fogyni szeretnének. Az ebbe a vércsoportba tartozó fogyni  kívánóknak azt tanácsolom, hogy kerüljenek mindent, amiben búza található.

Ajánlot:
· Húsok: bárány, birka, kecske, nyúl, marha, halak, csuka, ponty, tenger gyümölcsei
· Tej/ tojás: kefir, joghurt, tehéntúró, kecskesajt, tej, tejföl, tojás
· Olajok, olajos magvak: lenolaj, olívaolaj, mandula, gesztenye
· Hüvelyesek: bab félék, zöldborsó
· Gabonafélék: rizs, szójaliszt, zab, tönkölybúza, köles
· Zöldségek: cékla, brokkoli, kelkáposzta, gomba, hagyma, zöldborsó,  spenót, saláta, karalábé, répa, fokhagyma, zöldbab, uborka, paprika, karfiol, padlizsán
· Gyümölcsök: szeder, áfonya, cseresznye, meggy, ananász, szilva, görögdinnye, alma, bodza, citrom, grapefruit, málna, banán, szőlő, narancs, banán,
· Italok: borsmenta tea, csipkebogyó tea, zöld tea, fehérbor, vörösbor
· Testmozgás: úszás, kerékpározás, jóga

Kerülendõ (nem-vagy csak ritkán ehető):
· Húsok: csirke, felvágottak, sertés hús, liba, belsöségek, kacsa, fácán, szalonna, sonka
· Tej/tojás: kecsketej, jégkrém, vaj
· Olajok, olajos magvak: kesudió, pisztácia, naraforgó, földimogyoró, mák, tökmag,
· Hüvelyesek: csicseriborsó, lencse, szója, tofu
· Gabonafélék: búza (minden formában), pattogatott kukorica, árpa, rozsliszt, vadrizs, hajdina
· Zöldségek: sütötök, paradicsom, rebarbara, retek, olajbogyó, kukorica
· Gyümölcsök: kajszibarack, körte, füge, sárgadinnye
· Italok: sör, kávé, tömény szeszes ital, szódavíz, szénsavas üdítõk(kóla, fanta...), fekete tea,
· Testmozgás: lustaság

 

Fogyást elősegítő ételek: húsfélék, zöldségek, tojás/ alacsony zsírtartalmú tejtermékek, máj, édesgyökér tea, ananász
Hízást elősegítő ételek: kukorica, lencse, földimogyoró, szezámmag, hajdina, búza.

Húsok és baromfi

A B vércsoportúak ha kimerült vagy stresszes, akkor marhahús vagy pulyka helyett inkább bárányt, birkát, vagy nyúlhúst egyenek hetente néhány alkalommal. Ha korábban gyakran evett baromfit, akkor most pulyka vagy fácán fogyasztását javasoljuk helyette. A csirkehúst, ha lehet kerülni kell, ennek a vércsoportnak.
 

Gabonafélék
Ha a B vércsoportú ember számára a búza fogyasztása nem okozhat problémát. Kerüljék a rozst, mert a keringési rendszerben lerakódva keringési zavarokat esetleg agyvérzést okozhat. A kukorica és a hajdina lelassítja a metabolizmust (zsíranyagcserét), szabálytalan inzulintermelést, folyadék visszatartást és fáradságérzetet okozhat. A B vércsoportúaknál fontos az egyensúly, ezért egyenek többféle gabonát.
 

 AB-s vércsoport élelmiszerei – Karcsú AB-s

 

Az "AB" vércsoportúak gyakorlatilag magukban hordozzák mind az "A", mind a "B" vércsoport sajátosságait. Noha egy kissé több állati fehérjére van szüksége, mint az "A" vércsoportúaknak, nincs elég gyomorsava a hús hatékony emésztéséhez. A tej és a tojás termékek előnyösek számára, ennek ellenére nem szabad elfelejtenie, a másodlagos fehérje forrásokat sem, mint a babfélék. Sokféle gabonát fogyaszthatnak, de a búza nem a legjobb választás. Egyaránt szüksége van nyugtató mozgásformákra és intenzívebb megterhelést nyújtó sportokra is.

Ajánlott

· Húsok: bárány, birka, nyúl, pulyka, fácán, tőkehal, lazac, csuka, ponty

· Tej/tojás: kefír, kecsketej, joghurt, tojás, tehéntúró, tejföl,

· Olajok, olajos magvak: lenolaj, tökmagolaj, olívaolaj, földimogyoró, dió, gesztenye, mandula,

· Hüvelyesek: bab félék, szója, lencse, borsó, tofu

· Gabonafélék: rizs-és termékei, szójaliszt, rozs-és termékei, zab- és termékei, tönkölybúza

· Zöldségek: cékla, brokkoli, kelkáposzta, gomba, hagyma, zöldborsó, spenót, saláta, karalábé, fokhagyma, zöldbab, uborka, padlizsán, kelbimbó, torma, saláta

· Gyümölcsök: szeder, áfonya, cseresznye, meggy, áfonya, ananász, szilva, kajszibarack, görögdinnye, körte, alma, bodza, citrom, füge, grapefruit, málna, szölö, kivi

· Italok: zöldtea, vörösbor, kamilla- csipkebogyó tea, borsmenta

· Testmozgás: úszás, kerékpározás, jóga

 

Kerülendõ (nem-vagy csak ritkán ehetõ)
·  Húsok: felvágottak, sertés hús, marha hús, belsöségek, kacsa, szalonna, sonka, csirke, liba, vadak, tintahal, kaviár, pisztráng
·  Tej/tojás: vaj, jégkrém, camembert, kacsatojás, márványsajt, parmezán
·  Olajok, olajos magvak: kesudió, pisztácia, naraforgó, tökmag, mák, szezámmag
·  Hüvelyesek: csicseriborsó, disznóbab
·  Gabonafélék: fehér búza, pattogatott kukorica, hajdina, kukoricapehely,
·  Zöldségek: kukorica, olajbogyó, paprika, burgonya, paradicsom, savanyúság ecetben
·  Gyümölcsök: narancs, banán, mazsola, sárgadinnye, szeder, mandarin, kókuszdió, birsalma, mangó, mandarin
·  Italok: sör, kávé, tömény szeszes ital, szódavíz, szénsavas üdítök(kóla, fanta...), fekete tea, fehér bor
·  Testmozgás:Lustaság