A fogyókúra buktatói

A karcsúsághoz vezető út nem rövid és nem is feltétlenül sima. Nincs módszer, ami mindenkinél egyformán beválna, ezért bátran módosítsd, ha úgy érzed nem javul a helyzet. Nézzük, mi lehet az oka annak, hogy nem tudod elérni az kitűzött ruhaméretet.

  1. Mindennapos édesség az étkezés után, egy nagyon rossz szokás
  2. Esti komoly, késői vacsorák
  3. Késő esti alkohol fogyasztás
  4. Lusta, sport mentes hetek
  5. A testmozgás finomítása, „csak nehogy elfáradjunk” módszerrel
  6. Edzés utáni szénhidrát fogyasztása, olyan, mintha nem is edzettél volna
  7. Utcai étkezések, „csak gyorsan bekapok egy falatot” módra
  8. Rendszertelen, egyszerre sokat, majd semmit evés
  9. Állandó rágcsálás
  10. Kevés nyers zöldség, gyümölcs  fogyasztása
  11. Zabkorpa, joghurt, barna kenyér  mellőzése az étrendből

A sort szinte a végtelenségig lehetne folytatni, de azért a fenti néhány eset nagyon gyakori.
Tudd meg, hogy a sikertelenséget csak egy hajszál választja el az abszolút sikertől!

A leggyakoribb fogyókúrás hibák:

  1. Koplalással próbálsz fogyókúrázni.  Ez a yo-yo leggyakoribb oka. A testet megijeszti, a fogyás a gyors elindulás után leáll, és amint eszel egy picit, rögtön raktárra kerül. Plusz gyakori még ilyenkor, hogy az egész napos koplalás után este megjutalmazod magad egy kis nasival…
  2. Csak napi kevésszer eszel, de akkor annyit, amennyi belefér. Összességében azonban a nagy mennyiségű étel megnöveli a béltraktus körméretét és has méret növekedés lesz a jutalmad
  3. Idő hiányában, sokszor 4-5 óra telik el az evések között, sőt, előfordul, hogy még reggelizni sincs időd. Ez lassítja az anyagcseréd, és súlyod nagyon lassan mozdul. A reggeli nagyon fontos, ne hagyd ki, és mindig legyen nálad egy müzli szelet, hogy ne maradjon ki olyan sok idő.
  4. Egyes esetekben bizonyos hormontabletták - hormonpótlók, fogamzásgátlók - is kiválthatnak átmeneti vagy tartós súlygyarapodást, vagy nem engedik a súly csökkenés megindulását. Ugyanez a probléma a változó korban lévő hölgyek fogyókúrájával is, nagyon nehezen mozdulnak a kilók. Ilyenkor érdemes átgondolni, a ligetszépe olaj, vagy a szója készítmények mértékkel történő fogyasztását, mert ezek természetes ösztrogén források, és elősegíthetik a fogyás megindulását.  
  5. Ami minden fogyásnál kihagyhatatlan:
    A sikeres fogyáshoz kell egy komplex, mozgásprogram, és egy rostban gazdag táplálkozás. Semmilyen fogyás nem megy minden napi odafigyelés, és elszántság nélkül.

Hajrá!