GI diéta

A GI diéta nagyon hasonlít a szétválasztó diétákhoz, azzal a különbséggel, hogy itt egy étkezésen belül kell a különféle élelmiszerek szétválasztását megtenni. Lényeges a fehérjedús (pl.: hús, tej, joghurt stb.) szétválasztása a szénhidrátoktól (pl.: kenyér, krumpli, cukor stb.).

 

A GI diéta szerint az első számú kerülendő élelmiszerek a fehér lisztből készül pékáruk, a hántolt fehér rizs és mindenfajta cukrozott termék. Ezek az ételek ugyanis hirtelen emelik meg a vércukorszintet, mely nagy mennyiségű inzulin termelésére serkenti a szervezetet. A magas vércukorszint villámgyorsan kiegyenlítésre kerül és a test rövid időn belül (kb egy-két órán belül) ismét éhséget jelez.

Sokan esnek abba a hibába, hogy kialvatlanságukat szénhidrát fogyasztásával, ’energia’ pótló élelmiszerekkel próbálják kompenzálni, de nem mozogják le a felesleges kalóriákat, melyek elraktározódnak és körméret növekedést eredményeznek testükön.

 

Az alacsony glikémiás indexű élelmiszerek jellemzően magas rost tartalmúak, és lassabban, egyenletesebben emelik meg a vércukorszintet. Az alacsony glikémiás indexű élelmiszerek tovább tartó energiát adnak, és nehezebben képződik belőlük lerakódás.

 

A GI diéta étrendje megengedi kis mennyiségű magas kakaótartalmú (85%) csokoládé fogyasztását is, ami egy nagyon jó hír a csokoládé szerelmeseinek.

Azt javaslom, hogy a cukrot ne helyettesítsétek cukorpótlókkal! A cukor szerintem elfogadott helyettesítő eszközei a fruktóz, a szőlőcukor, a juhar szirup és a méz.