Ki hogyan segíti fogyást a világban?

 

Taiwani fogyás: Ők a csípős ételekre esküsznek, mert a csípős meggyorsítja az emésztést. Javasolják a bors és ginseng használatát, mert amellett, hogy az emésztést javítják, még arról is gondoskodnak, hogy nem habzsoljuk be az ételt.

 

Lengyelországi fogyás: Egyél gyakrabban otthon! Otthon enni sokkal nyugodtabb, arról nem is beszélve, hogy sokkal egészségesebb is, hiszen magad vásárolod az alapanyagokat.

 

Az otthon elkészített ételből Te választod ki az adagot, és nem eszed meg a többit „mert már kifizetted”!

 

Brazíliai fogyás: Egyél rizst és babot! A brazilok nem csak a Karneválról, hanem a csinos brazil hölgyekről is híresek! Hogyan lehet mindez? Az Obesity kutatóintézet munkatársai szerint a brazilok által kedvelt rizs és bab tartalmú ételek

 

magas rost tartalma hosszú távra stabilizálja a vércukor szintet és később okoz éhségérzetet mint például egy szendvics

 

Norvégiai fogyás: Használd a biciklidet! Egy óra biciklizés akár 500 kalóriát is elégethet!

 

Németországi fogyás: Egyél reggelit! A németek 75%-a fogyaszt reggelit, ami gyümölcsből és kenyérből áll. Egy angol felmérés szerint, ha nem fogyasztasz reggelit, akkor az agyad sokkal mérgesebben figyelmeztet az evésre, egy-egy finom falat láttán.

 

Svájci fogyás: Egyél egy csésze müzlit! A müzli összetevői, zab, gyümölcs, mogyorófélék, mind az egészséges életmód tápanyagai. A müzlit a jelenlegi formájában mintegy 100 éve alakították ki egy svájci kórházban a beteget egészségi állapotának javítására. A müzliben található rostok csökkentik a rossz koleszterin mennyiségét és lelassítják az emésztést, ezzel később lesz éhes az, aki reggelire müzlit evett. Fontos tudnivaló a müzli kiválasztásakor, hogy a cukor mennyisége nem legyen több 14 grammonként 2 grammnál!

 

Egyesült Királysági fogyás: Egyél kisebb adagokat! Az angolok a II. világháború alatt, takarékosságból kezdték az étel adagokat csökkenteni, és ezalatt rájöttek, hogy „ha növeled az étel adagod mennyiségét, akkor az megnövel Téged is!”

 

Franciaországi fogyás: Ne siess evés közben! A francia családok az esti étkezést gyakran költik el együtt, mely átlagosan 33-43 percet vesz igénybe. Még akkor is, ha nem hangzik logikusan, hogy ha több időt töltünk az evéssel kevesebbet eszünk, egy 2007-es statisztika kimutatta, hogy agyunknak 20 perc kell ahhoz, hogy az elfogyasztott étel mennyiségét realizálja. Így, ha a leves után egy kis beszélgetéssel folytatjuk, akkor a másodikból már kevesebbet fogunk szedni, mert már nem kívánja annyira a szemünk sem!

 

Indiai fogyás: Jógázz minél többet! A jóga egy nagyon jó stressz levezető mozgásforma, mellyel helyettesíthető a „rossz napom volt, ide egy tábla csoki”- kényszeres evés is. Emellett a jógát érdemes üres hassal végezni, és mozgás után már kevesebbet is kíván az ember enni.

 

Oroszországi fogyás: Legyen saját konyhakerted! Ha van egy kis konyhakerted, annak az ápolása több fizikai munkát igényel, mintha a piacon szerzed be ételed. Emellett megnövekszik a nyers és friss ételek mennyisége az étlapon, hiszen ami megtermett együk is meg!

Finnországi fogyás:  Próbáld ki a Nodic Walking-ot! A finnek egyik kedvenc szabadtéri időtöltése a nordic walking, melyhez nem kell egyéb, mint egy kényelmes cipő és egy pár nordic walking bot. Mivel az intenzív séta közben a botok által használod a karod és a felső tested izmait is, 65%-al megnövekszik a kalória égetés a hagyományos sétához viszonyítva, mialatt nem érezzük megerőltetőbbnek az edzést.

Mexikói fogyás: Egyél sokat ebédre! Ha sokat és kiadósat ettél ebédre, akkor nem leszel éhes este, és akár teljesen ki tudod hagyni a vacsorát!

 

Magyarországi fogyás: Egyél több savanyúságot! Ezen élelmiszerek ecet tartalma segít szabályozni a vérnyomást, a vércukor szintet és segít megemészteni az elfogyasztott zsír nagy részét.

 

Norvégiai fogyás: Tölts több időt a levegőn! A norvég lakosok egyik mozgalma, hogy minden vasárnapjukat a szabadban töltik, ilyenkor általában sétálnak a hegyekben, vagy síelni mennek, melyek sok kalóriával teszik őket könnyebbé.

 

Japán fogyás: Szundíts kicsit! A japánok minden nap 20-30 percet szundikálnak délidőben. A Cornell Egyetem munkatársai megállapították, hogy a nem megfelelő mennyiségű alvás éhesebbé tesz. A nassolás helyett egy kis pihenésre kellene fordítanunk az időt.

 

Dél Afrikai fogyás: Igyál rooibos teát! A rooibos tea kiváló kalória égető szer, emellett, természetesen édes íze van. Ezért remekül ki lehet vele cserélni a gyümölcslevünket. Egy pohár gyümölcslé kb. 100 kalóriát tartalmaz, melyet már is kihagytunk, ezzel egy év alatt kb 5 kg-tól szabadultunk meg.