Mindennapi diéta - avagy mire figyelek, mikor ételt veszek

Egyik barátnőmmel beszélgettem a minap, aki nem olyan régen adott le egy teljes ruhaméretet. Nagyon megdolgozott érte, és igazán remekül sikertült. Csinos lett és sportos, most viszont már nem csak az az érdekes, hogy hogyan ment le, hanem az is, hogy hogyan tudja ezt megtartani. Arról beszélgettünk, hogy mit tesz a mindennapok során, hogy alakja karcsú maradjon. Elmesélte, hogy a diéta után nagyon könnyen ment a csokiról történő lemondás, ezen felettébb csodálkoztam, mert Ő régen nagy csokievő hírében állt, egyedül letolt a tv előtt egy tábla csokit. "Ebből is származott a túlsúlyom!" mosolyog, mikor ezt említettem neki. Szóval az utóbbi napokban visszatért az édesség iránti mérhetetlen vágy, és nagyon kell figyelnie, hogy amikor a cuki előtt elautózik ne álljon meg egy szeletre.

Egész nap bírja a gyümölcs evést, mondjuk szezon is van és nagyon finom a dinnye és az őszibarack, de estére ritka éhessé válik. A csirkepörkölt nagyon hiányzik, mondja, és ezzel semmi probléma nem lenne, ha mindez nem este  22 körül kerülne az asztalra, hanem kissé korábban. Igen ám, de a munkája miatt ilyenkor jár haza...

Kérdezte, hogy szerintem ez miért van, mi az ami hiányzik, ami most nincs meg, és eddig megvolt?!

A fogyásnál mindig van egy kifutó fázis, amikor az addigi cselekedetek következtében a gyomor még szűk, a test még a tartalékait használja. Ilyenkor könnyű úgymond a rendes, nem fogyis, ételekből kevesebbet enni, és így is jóllakni. Egy idő után visszatérnek a hétköznapi szokások, és a test tartalékai is kezdenek leürülni, ilyenkor elekzd a már szép alak éhezni és kívánósság válni. Figyelem, ilyenkor még a régi zsírsejtek megvannak, ezért a hízás nagyon könnyen megindul, mert a test ugyan leürítette raktárait, de nem számolta fel azokat. Ez az a pont, amikor a yo-yo effektus kezdődik!!!

Teendő szerintem: egyél táplálót! Próbáld ki a nyers gyümölcsökkel és zöldségekkel, melléjük hallal és hússal (natúr természetesen). Fontos, hogy zöldségek is legyenek a tányérodon, mert róluk hajlamosak vagyunk megfeledkezni és diétánkat inkább a gyümölcsök felé elvinni. A gyökér zöldségek nagyon táplálóak, pl: nyers cékla, répa. Amikor érezzük az édesség iránti vágyat, együnk egy rendes fogást, semmi esetre se csapjuk el az étvágyunkat valami nasival. Kocsiban, táskában mindig lapuljon puffasztott rizs vagy kukorica. Ezek nagyon jól szívják a gyomorsavat, alacsony a glikémiás indexük, ezért hosszú távon csillapítják az étvágyat. Vehetünk hozzá egy körtét, vagy almát, szilvát, és kész is a tápláló étek.

Amikor ez nem elég, javaslom a puffasztott tönkölybúza kását, erről már máskor is írtam, nagyon jónak és táplálónak találom. 5 perc alatt elkészíthető, egy üvegben bárhová elvihető, és lekvárral, kakaóporral, vagy ha nagyon nincs más joghurttal fogyasztható hosszan tartó energia forrás. (a fehérjét azért nem szeretem, mert a szénhidrát fehérjével nem a legjobb választás)

Gyors megoldás képpen pedig a vákuumszárított zöldség és gyümölcs készítmény alapú étkeke is ott vannak a palettán.