A sikeres fogyás kulcsa

Egy ilyen címmel, elég sok cikket, és könyvet el lehet adni. Mindenki a sikeres fogyás mindent elsöprő, teljes értékű kulcsát keresi és mindent hajlandó megtenni, hogy azt az egy dolgot megtalálja, ami a teljes karcsúsághoz, és a kiegyensúlyozott testhez vezet. Itt hangsúlyoznám, hogy mindenki az egy dolgot keresi, soha nem gondolkodik el azon, hogy a karcsú és szép, egészséges embereknek a titka nem egy dolog, hanem egy egész halom tett.

Kezdjük ott, hogy nem állítom, hogy mindenkiben ott lakozik a karcsú én, bizony vannak olyan ember alkatok, melyek könnyen, mások viszont rendkívül nehezen fogynak és izmosodnak. Természetesen, aki kicsit molett család sarja, most nem kell feladja, de tudnia kell, hogy nem neki lesz a legkönnyebb. Lehet, hogy neki kétszer sőt háromszor annyi testmozgásra, de leginkább tudatosságra van szüksége, mint más embertársainak. Alapvetően azonban úgy gondolom, hogy mindenki képes egy kellemes testalakot létrehozni, és csupán pár kiló feleslegig redukálni a génállományban hozottakat.

Térjünk vissza a kulcsra, mely inkább egy egész kulcs csomó. Az első kulcs nyitja az akarat és tenni akarás lakatját. Akarat nélkül nincs siker, a tenni akarás, pedig elvezet a siker ajtajához, melyen ugyan rengeteg zár van, de ha jól keresgélünk és kitartóak vagyunk elérjük, hogy kinyíljon. Az akaraton nem azt értem, hogy most akarom, hanem azt, hogy mindig akarom, amikor bevásárolni megyek, amikor ételt rendelek, és amikor meghívnak egy kávéra, melyhez mások sütit is esznek én csak kávézom, csak tejjel, cukor nélkül. Akarat egész nap! – legyen ez az első pont.

Mikor már valaki lemond a felesleges cukrokról, megtanulja a teát cukor nélkül, a kávét tejjel inni, és az étkezések végén nem enni édességet, ott kezdődik az igazi akarat.

Most már akarunk, tenni mit kellene? Fogalmazd meg, hogy miért szeretnél lefogyni, és pontosan mennyit. Nézz ki egy ruhadarabot, mely a számodra ideális méret, vedd meg, és a kellő pillanatban mindig próbáld fel, vagy tarts magad elé.

Mindig tudd, tested mennyit képes elengedni, és ne legyél vele türelmetlen. A fogyás sebessége nagy mértékben függ életkorodtól, és ezzel kapcsolatban a hormonális állapotodtól. Amikor nagyon hirtelen, szinte null diétával kezdenek neki a fogyásnak, annak szinte mindig yo-yo effektus lesz a vége, hiszen a mérhetetlen koplalást nem lehet bírni, és még abban az időszakban elszakad az ember cérnája, amikor még a test nem bontotta le a zsírsejtjeit, csak kiürítette azokat.

Fontos, hogy mindig tápláljuk testünket és ne sanyargassuk, mert akkor olyannyira szenvedünk a fogyókúra közben, hogy kitartásunk nem lehet elég erős (illetve többnyire, az átlag embernek nem elég erős, tisztelet itt a kivételnek)

Mindig tudjuk mennyi kalóriát ettünk aznap, de ne essünk abba a hibába, hogy csak a kalória alapján számoljuk étkezésünket. Annak általában nincsen jó vége, ha egy magas kalória tartalmú dologgal elütjük a bevihető mennyiség nagyját és utána már nem eszünk aznap csak alig-alig, akkor ne csodálkozzunk, ha nagyon gyorsan nem fogunk fogyni.

Fontos a napra egyenletesen elosztani az étkezéseket, nem mondom, hogy együnk minden nap ötször, de mindig figyeljük testünket. Ne várjuk meg míg bármit megennénk olyan éhesek vagyunk, egyszerűen, mikor érezzük az éhség jöttét, fogadjuk egy kellemes nem túl magas kalória értékű étellel. Együnk egy gyümölcsöt bemelegítés gyanánt, majd utána folytassuk a komolyabb a étellel. Mindenkinek javaslom a levest, a leves jó mert laktat, és jó mert a meleg lé jót tesz az emésztésünknek.

Itt most megállhatunk egy pillanatra, mert elérkeztünk egy fontos témához. A jó emésztés alapvető ahhoz, hogy karcsúak legyünk és maradjunki. Van úgy, hogy a fogyókúra során, mikor valaki igen keveset kezd el enni, az elején nagyon intenzíven szaladnak le a kilók. Sokszor olvastam, hogy ez víz, véleményem szerint nem víz, hanem bélsár. A bélsár megfelelő ürülését könnyedén el tudjuk érni azzal, hogy ha nem vacsorázunk. Ilyenkor a reggeli széklet sokkal tartalmasabb. Amikor nagyon éhesek vagyunk együnk levest, és utána gyorsan menjünk aludni, reggel meg lesz az eredménye. Az alma típusú elhízásnak ez az alapja, a nem megfelelően emésztődő élelmiszerek fogyasztása után a bélsár lerakódik a belek falán, és azok megnagyobbodását eredményezi. Összességében pedig az egész has körméretét megnöveli. Amikor kiürítjük beleinket hasunk fala meglazul, és ha sokáig fogyasztunk könnyen emészthető dolgokat, akkor szépen össze is megy, és máris fogytunk több centit  derekunkból.

A fent említett teendők javaslatok csupán, és a saját tapasztalatom alapján készítettem. Nyilván semmi sem szentírás, de ezek a szempontok igen átgondolandóak, ha a szép és karcsú alak jár a fejünkben.