Zsírégetők szerepe a fogyókúránkban – L karnitin

Amikor elhatározzuk, hogy szeretnénk lefogyni, máris elgondolkozunk valamilyen étrend kiegészítő, zsírégető esetleges fogyasztásán. Úgy gondolhatjuk, hogy majd az megoldja a fogyás kérdését helyettünk, mi egy kicsit odafigyelünk, egy kicsit mozgunk és már kész is a tökéletes alak.

Sajnos ki kell mindenkit ábrándítanom, mert a zsírégetők a nevükkel ellentétben egyáltalán nem égetik a zsírt, csak gyorsítják az anyagcserét, megemelhetik a testhőmérsékletet, vagy esetleg csökkentik az étvágyat és megakadályozzák, hogy a véletlenül bekerült szénhidrát ne alakuljon át lerakódott zsírrá. Aktív testmozgás, és gondos táplálkozás nélkül sajnos nem fogunk tudni nagy változást elérni testünk méretében. Nem elég elhagyni az első ránézésre hizlaló, magas zsír, és cukor tartalmú ételeket, hanem gondosan meg kell terveznünk minden napunkat, hogy miből mennyit, milyen ütemben, mikor fogunk elfogyasztani.

Testünket táplálni kell megfelelő rost és vitamin, ásványi anyag tartalmú élelmiszerekkel, majd edzenünk kell kardio edzéssel a fogyásért, és súlyzós edzéssel az izomzat tónusossá tétele végett. Végezetül pedig bőrünket kell kezelni különféle hideg-meleg tornákkal, vákuummal, krémekkel, szaunázással stb.

Néhány szó a L karnitinről, a leginkább elterjedt ’fogyasztóról’:

A L karnitin egy olyan anyag, mely az edzés során felszabaduló zsírsejteket az energia felhasználás helyére szállítja és ott hasznossá teszi. A L karnitin testünkben természetes úton is termelődő anyag. Minél több L karnitin van a testünkben annál több energia szabadul fel, melyet el kell égetni. Ez nagyon fontos eme táplálék kiegészítő fogyasztása során, hogy ha csak az irodában kuksolunk és szedjük a L karnitint, akkor csak egyre feszültebbek leszünk, emelkedik a pulzus és vérnyomás, és nem hasznosítjuk a felgyülemlett energiáinkat.

Az L karnitin a szénhidrátokat szállítja az energia felhasználás helyre, mielőtt bevesszük már jobb, ha két órával nem ettünk semmit, hogy a testünkben már meglévő szénhidrátot hasznosítsa szervezetünk és ne az imént bevittet.
Összefoglalóan tehát mit tanultunk ma?

Fogyáshoz mozgás és nagyon gondosan megtervezett étrend kell, és persze sok-sok akarat. Étrendben kikérhetjük egy tapasztalt dietetikus tanácsát, akár oly módon, hogy egy étel házhoz szállító cég diétás étrendjét választjuk, vagy elmegyünk egy fogyasztó szalonba, ahol tapasztalt emberek dolgoznak. A mozgáshoz szintén kérhetjük valaki tanácsát, mert nem mindegy, hogy milyen jellegű a lerakódásunk, ami a kolleginának bejött, nem biztos, hogy a mi másfajta elhízásunkra is használni fog. (például, ha neki egy kis felesleg volt a pocakján, és minden reggel elment futni, és este shaket ivott, ez használt neki, nekünk nem biztos, hogy a csípőtáji elhízásunkra ugyanez az eljárás használni fog….-”biztos, hogy nem”-szerk.)

Mikor fogyókúrázunk, azt is gondoljuk át, hogy bőrünk tónusa megfelelő-e, vagy szeretnénk azt is egy kicsit feszesíteni, mert akkor már megint egy harmadik szakember tanácsa kell, a fogyasztó szalonban, vagy a kozmetikában (figyelem, akinek a bőrben az elhízás 1cm-nél vastagabb, annál a krémek nem elég hatékonyak, a tapasztalatom szerint, mert milyen mélyen szívódik fel egy krém????)

Sok kitartást kívánok, és álljon itt egy idézet, melyet nagyon szeretek hallani:

„Ma megteszem, amit mások nem, és holnap elérem, amire ők nem képesek.”

Jerry Rice